Minden honlapnak szüksége van egy megfelelő webtárhelyre ahhoz, hogy meg tudjon jelenni, azaz elérhető legyen a világhálón.
Ezeket a webtárhelyeket szolgáltatóktól tudjuk bérelni, akik sok esetben a kapcsolódó domain név regisztrációjában is segítenek, ha nem rendelkezünk még ilyennel.
Bár nagyon sokféle tárhely létezik, ebben a cikkben azonban nem a kapcsolódó típusokban merülünk el, sokkal inkább abban segítünk, hogy miként válasszunk megfelelő szolgáltatót hozzá.
Amennyiben ugyanis megtaláljuk az ideálisat, azon belül már egyszerű lesz kiválasztanunk azt a webtárhely-típust, ami a leginkább illeszkedik az igényeinkhez. Lássunk ehhez néhány hasznos gyakorlati tanácsot!
Tárjuk fel a honlap igényeit
Ha megfelelő webtárhelyet akarunk választani, ahhoz elengedhetetlen feltárni a honlap igényeit, hiszen egészen más háttérre van szüksége egy egyszerű blognak vagy portfólió oldalnak, mint egy online áruháznak.
Ebből a szempontból néhány kulcsfontosságú tényező a megfelelő tárhely kapcsán:
- Célok: mindig fektessük le, hogy a honlap milyen célból készül, illetve milyen irányban fejlődik majd tovább, hiszen ez alapvetően fontos a webtárhely erőforrásainak tekintetében.
- Forgalom: a honlap forgalmát nagy vonalakban meg lehet becsülni előre, ami azért fontos, mert segít kijelölni, hogy a webtárhely mekkora erőforrásokkal rendelkezzen.
- Keretrendszer: egyedi fejlesztés vagy WordPress oldal – a webtárhely szempontjából nagyon fontos szempont, így ezt is érdemes előre leszögezni.
- Biztonság: egészen más biztonsági protokollokat kell alkalmazni egy egyszerű bemutatkozó oldalon, valamint egy ügyféladatokat is kezelő webshopon, amihez a megfelelő hátteret szintén a webtárhely biztosítja.
- Költségvetés: nyilván nem elhanyagolható szempont az sem, hogy egy webtárhely mennyibe kerül, ezért jelöljük ki a költségvetés határait, így tudjuk majd, meddig nyújtózkodhatunk.
Hasonlítsuk össze a webtárhely szolgáltatókat
Ha nem tudunk választani, érdemes összehasonlítani egymással a különböző webtárhely szolgáltatókat, amihez a következő tanácsokat tudjuk adni:
- Ellenőrizzük a fórumokat és Google véleményeket: mindig megbízható helyről tájékozódjunk, ahol igazolt vásárlók hagytak ajánlásokat.
- Pénzvisszafizetési garancia vagy ingyenes próbaverzió: ha egy webtárhely-szolgáltató rendelkezik ingyenes próbaverzióval vagy pénzvisszafizetési garanciával, következmények nélkül kipróbálhatjuk, hogy mit tud a gyakorlatban.
- Ügyfélszolgálat: érdemes ellenőrizni a szolgáltató ügyfélszolgálatát is, hogy valóban elérhető és rugalmas-e, hiszen ez a jövőben egyszerűbbé tudja tenni a problémamegoldást.
Ellenőrizzük a főbb jellemzőket
Érdemes utánanézni a vásárlás előtt a web hosting cég szolgáltatásainak. A főbb jellemzők ebből a szempontból a következők:
- Adatközpontok: érdemes olyan webtárhely-szolgáltató választani, akik világszerte több szerverparkkal rendelkeznek, hiszen ez megtámogatja az elérhetőséget és a biztonságot.
- Migrációs lehetőség: egy webtárhely-szolgáltatónál fontos lehet a migrációs lehetőség, főleg abban az esetben, ha már meglévő honlapot vinnénk át valahonnan.
- Domain név: minden weboldalnak van egy domain neve, amit úgy tudunk a legegyszerűbben regisztrálni és összekötni a webtárhellyel, ha azt a szolgáltató intézi.
- Egyedi e-mail cím: ha vállalkozásunk számára akarunk honlapot indítani, az egyedi e-mail cím alkalmazhatósága rendkívül fontos, hiszen növeli a bizalmat és a hitelességet.
Figyeljünk oda a támogatásra is
A jó webtárhely-szolgáltató az, amelyik foglalkozik ügyfeleivel és megfelelő támogatást biztosít számukra. Ebből a szempontból az alábbiakra érdemes odafigyelni a választáskor:
- Telefonos elérhetőség: sürgős esetekben fontos lehet, hogy a webtárhely-szolgáltatója telefonon is elérhető legyen.
- E-mail: amennyiben az élőszó helyett írásban kommunikálunk szívesebben, előnyös, ha a szolgáltatót e-mailben is elérjük.
- Élő chat: az e-mailhez hasonlóan az élő-chat is hasznos lehet ilyen esetekre, amihez lehetőség szerint nem egy AI botot programoztak.
- Tudásbázis: nagyon hasznos lehet, ha a webtárhely-szolgáltató rendelkezik egy saját tudásbázissal, ahol a gyakran ismételt kérdések sok esetben segíthetnek probléma esetén.
- Oktatóanyagok és blogok: a jó szolgáltató ügyel arra, hogy folyamatosan hasznos tippekkel, tanácsokkal szolgáljon ügyfelei számára a honlapján oktatóanyagokkal, illetve blogokkal.
Forrás:
Szponzorált Tartalom